Penamatan Perkhidmatan ShopBack PayLater

1. Apakah yang sedang berlaku terhadap ShopBack PayLater?

Bermula dari 22 Mac 2024 jam 00:00, pelanggan tidak lagi boleh membuat pembayaran melalui ShopBack PayLater. Perubahan ini melibatkan kedai dalam talian dan kedai fizikal yang menerima pembayaran PayLater.

 

2. Adakah ShopBack akan terus menawarkan perkhidmatan lainnya?

Ya! Anda boleh terus menikmati pelbagai perkhidmatan ShopBack yang lain, termasuk mendapatkan cashback daripada transaksi dalam talian anda, membayar dengan ShopBack Pay di peniaga kegemaran anda, dan baucer/kad hadiah. Cashback yang anda telah kumpulkan dari transaksi terdahulu anda (termasuk transaksi PayLater, jika ada) akan terus tersedia untuk anda gunakan atau keluarkan ke akaun bank anda.


3. Adakah saya boleh terus menggunakan ShopBack PayLater dari sekarang hingga 21 Mac 2024?

Bagi pengguna ShopBack PayLater sedia ada dengan rekod pembayaran yang baik, anda boleh terus membuat pembelian baru melalui ShopBack PayLater sehingga 21 Mac 2024 di kedai dalam talian/fizikal, tertakluk kepada waktu operasi mereka. Sebarang barangan atau perkhidmatan yang dibeli melalui ShopBack PayLater sebelum waktu yang ditentukan akan dibenarkan seperti biasa.


Jika anda belum pernah menggunakan ShopBack PayLater sebelum ini, anda tidak akan dapat mengakses perkhidmatan ShopBack PayLater dengan serta-merta.

 

4. Apa yang akan berlaku terhadap ansuran yang masih belum dibayar?

Pembayaran ansuran yang masih tertunggak harus dibayar tepat pada masanya. Pastikan anda mempunyai kaedah pembayaran yang sah yang dikaitkan dengan akaun ShopBack anda untuk mengelakkan caj lewat atas pembayaran yang lewat.


Jika anda ingin membuat pembayaran awal, anda boleh melakukannya dengan memilih pilihan "Pay Now" dalam aplikasi ShopBack.


5. Apakah yang berlaku terhadap maklumat PayLater saya?

Anda masih boleh melihat sejarah transaksi anda dalam aplikasi ShopBack dan melalui laman web ShopBack di www.shopback.my.


Tatacara privasi data ShopBack tertakluk kepada Akta Perlindungan Data Peribadi Malaysia. Data anda akan disimpan mengikut garis panduan undang-undang. Anda boleh merujuk kepada Dasar Privasi kami untuk maklumat lebih lanjut. Jika anda mempunyai sebarang kebimbangan berkenaan dengan data anda, sila hubungi kami di dpo@shopback.com.


6. Adakah peniaga akan menguruskan pesanan saya?

Semua peniaga dijangkakan untuk terus memenuhi pembelian anda.


Jika pembelian anda tidak diuruskan, kami menggalakkan anda untuk terus menghubungi peniaga. Anda juga boleh menghubungi Forum Pengguna Malaysia di https://cfm.my/how-to-complaint/ untuk menyelesaikan perbalahan.


7. Apa yang akan berlaku kepada ansuran yang telah dibayar jika pesanan ShopBack PayLater saya dikembalikan selepas 21 Mac 2024?

Apabila terdapat persetujuan pemulangan antara anda dan peniaga, setelah menerima permohonan pemulangan dari peniaga, ShopBack akan terus memproses pemulangan tersebut. Pemulangan akan dikeluarkan berdasarkan kaedah pembayaran asal yang digunakan semasa pembelian.


8. Kenapa saya tidak dapat mengalih keluar kad PayLater asal saya?

Anda dikehendaki mempunyai sekurang-kurangnya satu kad pembayaran yang dihubungkan ke akaun ShopBack anda jika anda mempunyai satu atau lebih ansuran PayLater yang masih belum dibayar. Untuk menukar kad default yang dihubungkan, pilih atau tambah kad PayLater default yang lain terlebih dahulu. Anda boleh mengeluarkan kad yang dihubungkan apabila anda telah membayar semua ansuran PayLater yang tertunggak.


Anda boleh menghubungi kami di help@shopback.my jika anda memerlukan bantuan lanjut.

Adakah artikel ini membantu?
120 daripada 177 mendapati ini berguna

Search more articles